Ziet u door de bomen het bos niet meer? Stapelt het werk zich maar op en wilt u het liefst een personeelslid aannemen maar laat u budget dat niet toe? Huur dan een virtual assistant in die u kunt helpen bij de vervelende en lastige klusjes. In dit artikel leest u meer informatie over de virtual assistent en hoe u deze kunt begeleiden.
Wat kan een virtual assistant?
Een virtual assistant is breed opgeleid waardoor hij/zij de algemene taken kunt overnemen. Moeten mappen geordend worden of moeten er telefoontjes aangenomen worden om afspraken in de agenda in te plannen? Dan is een virtual assistant de ideale oplossing. Het uitbesteden van vervelende klusjes kunt u overlaten aan de virtual assistant waarbij u zich volledig kunt concenteren op uw core-business.
Hoe stuurt u de virtual assistant aan?
Zoals de naam al zegt werkt hij/zij over het algemeen vanuit zijn eigen huis. Via de telefoon of het internet kan er gecommuniceerd worden. Het is belangrijk om een virtual assistant aan te nemen die enige ervaring of goed is opgeleid zodat u minder tijd kwijt bent aan het begeleiden. Daarnaast kan een goede werkomschrijving voor terugkerende opdrachten de virtual assistant op weg helpen.